___MS Lİ DOSTLAR PAYLAŞIM PLATFORMU

FORUM => MS ve Beslenme => Konuyu başlatan: hapsetme üzerinde 07 Şubat 2009 - 19:03:26



Konu Başlığı: Daha güçlü kemikler için D vitamini
Gönderen: hapsetme üzerinde 07 Şubat 2009 - 19:03:26
  D vitamini yağda eriyen vitaminlerdendir. İki şekilde bulunur. Aktif ergosterol, kalsiferol ve D2 vitamini gibi adlarla da bilinen ergokalsiferol ışınlanmış mayalarda bulunur. Aktif 7-dehidrokolesterol ve D3 vitamini gibi adlarla da anılan kolesalsiferol ise insan derisinde güneş ışığı ile temas sonucu meydana gelir ve daha çok balık yağında ve yumurta sarısında bulunur. Isıya ve pişirmeye karşı dayanıklıdır.

Yararları

  Ince barsaklardan kalsiyum ve fosforun emilimini düzenleyerek kemik büyümesi, sertlesmesi ve tamiri üzerinde etkili olur. Rasitizmi önler. Böbrek hastaliklarinda düsük kan kalsiyumu seviyesini düzenler. Postoperatif kas kasilmalarini önler. Kalsiyumla birlikte kemik gelisimini kontrol eder. Bebekler ve çocuklarda kemik ve dislerin normal gelisme ve büyümesini saglar. Günes ışığı bakımından yetersiz bölgelerde yasayan çocuklar. Yetersiz gıda alan ve fazla kalori yakan kisiler, 55 yaşın üzerindekiler, özellikle menapoz sonrası kadınlar, emziren ve hamile kadınlar, alkol kullananlar, kronik hastalığı olanlar, uzun süredir stress altında olanlar, yakın geçmişte ameliyat geçirmis olanlar, mide-barsak kanalının bir kısmı ameliyat ile alınmış olanlar, ağır yaralanma ve yanığı olan kişilerin D vitaminine özellikle ihtiyaçlari vardır.

Eksikliği nelere yol açar?

Rasitizm:(Çocuklarda D vitamini eksikliği ile oluşan hastalık)Çarpık bacaklar, kemik veya eklem yerlerinde deformasyonlar, diş gelişiminde gerilik, kaslarda zayıflık, yorgunluk, bitkinlik.
Osteomalazi (yetişkinlerde D vitamini eksikliği ile oluşan hastalık) kaburga kemiklerinde,omurganın alt kısmında, leğen kemiğinde, bacaklarda ağrı, kas zayıflığı ve spazmları, çabuk kırılan kemikler.

Hangi besinlerde bulunur?

Süt ve süt ürünleri.

Günlük ihtiyacınız nedir?

  Kadın ve erkeklerde her gün alınması gereken en az doz 200 ünitedir. Düzenli süt içenler ya da süt ürünleri tüketenlerin yeterince D vitamini aldığı söylenebilir. Ayrıca vücut güneş ışınlarına maruz kaldığında, kendisi de D vitamini üretir. Yaşlılıkta kemiklerin zayıflamasına (osteoporoz) karsı, günde 400-800 ünite kadar D vitamini takviyesi alınması yararlı olmaktadır.

Fazlasının zararları

  Yüksek miktarlarda alınması toksik reaksiyonlara (zehirlenme) neden olabilir. Uzun süreli doz aşımı yüksek kan basıncı, mide bulantısı ve kusma, düzensiz kalp atışı, karın ağrısı, iştah kaybı, zihinsel ve fiziksel gelişme geriliği, damar sertliğine eğilim, böbrek hasarlarına yol açabilir. Günde bir litreden fazla süt içen ya da buna yakın süt ürünü tüketen kişilerin ayrıca D vitamini almaları risk yaratabilir. Günde 1000 üniteye kadar D vitamini alınması güvenli olarak nitelendirilirken, günde 5 bin üniteden fazla alınması halinde böbrekler ve kalpte hasar riski doğabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Daha güçlü kemikler için D vitamini
Gönderen: fatih üzerinde 11 Ağustos 2009 - 23:37:42
teşekkürler bilgiler için ve spor yapmanında kemikler için önemini belirtelim kemik yapısal olarak yük altında güçlenir bizim için en uygunu yüzmek tabiki düzenli olarak veya yapamıyorsak step veya hiç olmadı yürüyüş abartmadan tabiki


Konu Başlığı: Ynt: Daha güçlü kemikler için D vitamini
Gönderen: @lew üzerinde 14 Haziran 2010 - 20:58:04
Tşk güzel bilgiler için.Sütü benim kadar çok tüketen var mı dır acaba :) günlü1 bazen2 litre tüketiyorum.Fazlasıda iyi değilmiş ben baya abartıyorum galiba bu işi ;D