___MS Lİ DOSTLAR PAYLAŞIM PLATFORMU
21 Ekim 2021 - 07:27:14 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Google
Duyurular: Oyun Bölümümüze ilave edilen yeni oyunları oynayıp skorlarınızı kaydederek birbirlerinizle tatlı bir rekabet içine girebilirsiniz
 
   Ana Sayfa   Yardım Oyun Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: tysabri yan etkisi olabilir mi?  (Okunma Sayısı 4894 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
AhmetveAyşe
Üye
*

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2


« : 30 Aralık 2018 - 21:20:15 »

Herkese iyi günler diliyorum.
2014 yılında konyada uyuşma ve görme bozukluğuyla başlayıp teşhis koyulmuş ve rebif kullanmaya başladık. 2 yıl kullanmamızın ardından çocuk düşüncesi ile 2016 yılında rebifi bıraktık. 2 yıl kullanmadık.
2018 sonuna doğru yani 1,5 ay öncesinde konuşma ve yazma bozukluğu, uyuşma belirtileri ile tekrar bu sefer ankarada doktorumuza gittik 7 gün öğle vakitlerinde aldığımız kortizonun ardından şikayetlerimiz geçmediği gibi baş dönmesi ve kusmada eklendi. KBB polikiinlerine falan yönlendirildik derken bu arada yeteri kadar vakit kaybettikten sonra konyada hastaneye yattık ve sabah saatlerinde 3 gün daha kortizon aldık şikayetlerimiz yine geçmedi plazma parez gün aşırı 5 seans şeklinde uygulandı bi değişiklik olmayınca 4 gün daha kortizon aldık şikayetlerimiz geçmedi aksine 1,5 ay öncesinde yürümemiz vardı ancak giderek kötüleşme sonucu denge kaybı iyice arttı ve destekle yürümeye başladık halen aynı durumdayız. aldığımız son kortizonun ardından tysabri kullanacağımız söylendi tysabrinin ilk dozunu aldık ancak kan sonucumuz yüksek çıktı(JC Virüsü)(4,15) ty sabri kullanmayacağımız ocrevus a başlayacağımız söylendi. bunun için gerekli tetkikler istendi ve başlamak için sonuçların çıkmasını bekliyoruz. Bu günlerde konuşma bozukluğumuz daha da arttı.
Şimdi benim sorum ve endişem konuşma bozukluğumuzun artması ms atakları nedeni ilemi yoksa tysabrinin yan etkisi PLM hastalığını tetiklemiş olabilirmi?
Logged
zerre
İlgili Üye
**

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 56


« Yanıtla #1 : 01 Ocak 2019 - 18:53:52 »

Öncelikle geçmiş olsun. Tysabri kullanmadım yan etkileri hakkında fikrim yok. Fakat zaten bu şikayetler ilacı almadan önce de varmış anladığım kadarıyla. Doktorunuz ne diyor peki? Eğer tedaviyle ilgili kuşkularınız varsa İstanbul da Mefkure Eraksoy hoca var onu öneririm. Çok titiz muayene ediyor. Ocrevus ile ilgili çok olumlu şeyler söyleniyor. Umarım size de iyi gelir. Yeni yılla birlikte sağlık ve iyilikler kapınızı çalsin. Tüm şikayetleriniz geçer gider inşallah.  Çok zor ama yeter ki moralinizi hiç bozmayın...
Logged
AhmetveAyşe
Üye
*

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2


« Yanıtla #2 : 14 Ocak 2019 - 23:41:03 »

Cevabınız için teşekkür ederim. Hocamla görüştüm endişelenmeye gerek olmadığı konusunda içimizi rahatlattı. Hemen tek kullanma ile oluşacak bir yan etki olmadığı yönünde görüş bildirdi.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

eXTReMe Tracker
|Ana Sayfa| Sitemap | Arşiv | Wap | Wap2 | Wap Forum | XML | Rss
MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!


15 Ekim 2021 - 19:33:20