Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/mslidost/public_html/forum/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3
MS'Lİ HASTALAR İÇİN UYGUN EGZERSİZLER
___MS Lİ DOSTLAR PAYLAŞIM PLATFORMU
09 Ağustos 2022 - 13:49:33 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Google
Duyurular: MS' li Hasta ve Hasta Yakınları İle İletişim Kurabilmek için Sitemize Üye olup , FORUM Bölümünü Kullanabilirsiniz...
 
   Ana Sayfa   Yardım Oyun Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: MS'Lİ HASTALAR İÇİN UYGUN EGZERSİZLER  (Okunma Sayısı 22331 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
aysn.dvn
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 3
Offline Offline

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2045



« : 18 Ekim 2009 - 13:25:39 »

                              GERME EGZERSİZLERİ
1-Burnunuzdan derince nefes alın, karın kaslarınızı kasarak belinizi yatağa doğru itin, 5'e kadar sesli olarak sayın ve gevşeyin.
2- Bacaklarınızdan birini bükerek karnınıza doğru çekin, diğer bacağınızı iterek yatağa doğru bastırın. Daha sonra bunu diğer bacakta tekrarlayın.

3- Her iki bacağınızı da bükerek karnınıza doğru çekin, ellerinizle dizlerinizden tutarak hafifçe gerin.
4- Bir bacağımızı diz düzken yukarıya doğru kaldırıyoruz ve geriyoruz. (Bu egzersizi bir bant yardımı ile de yapabiliriz.)5.Aynı amaçla bu egzersizi otururken de yapabilirsiniz. Ayak sandalyede iken ayak bileğinizi kendinize doğru çekin ve öne doğru esneyin.
6- Bu egzersizi otururken veya sırtüstü pozisyonda yapabilirsiniz. Ayaklarınızı bilekten kendinize doğru çekerek gerin, birkaç saniye tutun ve bırakın. (Bu egzersizi tabanınızdan geçirilmiş bir bant yardımı ile daha rahat yapabilirsini
                             











« Son Düzenleme: 18 Ekim 2009 - 13:47:41 Gönderen: aif.dvn » Logged
aysn.dvn
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 3
Offline Offline

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2045



« Yanıtla #1 : 18 Ekim 2009 - 13:49:08 »

                                            KUVVETLENDİRME EGZERSİZLERİ (1 )


Eğer terapistiniz uygun görürse, kuvvetlendirme egzersizlerinizi dumbel veya kum torbası gibi ağırlıklarla da yapabilirsiniz.


1- Kollar gövdenin yanındayken başlanır. Dirsek düzken kolunuzu yukarı doğru kaldırın ve indirin.

2- Yine kol gövdenin yanındayken başlanır. Bu kez kol yana doğru açılır.

3- Kolunuzu yandan başlayarak diğer omuzunuza doğru gövdenizin üzerinden çaprazlayarak götür

4- Dirseğinizi kıvırın ve düzeltin.

5- Dirseğiniz 90º bükülüyken kolunuzu aşağı ve yukarı çevirin.

6- El bileğinizi yukarı, aşağı doğru ve sağa, sola doğru hareket ettirin.

7- Parmaklarınızı kıvırın, düzeltin, açıp kapayın.










« Son Düzenleme: 18 Ekim 2009 - 14:02:39 Gönderen: aif.dvn » Logged
aysn.dvn
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 3
Offline Offline

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2045



« Yanıtla #2 : 18 Ekim 2009 - 14:04:11 »

                                        KUVVETLENDİRME EGZERSİZLERİ (2)

8- Bacağınızı yukarı doğru kaldırın.

9- Dizinizi düzeltin

10- Yan yatma pozisyonundayken üstteki bacağınızı yukarı kaldırın.

11- Bacaklarınızı içe ve dışa çevirin.

12- Yüzükoyun pozisyondayken bacağınızı diziniz düzken yukarı kaldırın.

13- Yüzükoyun yatarken dizinizi kıvırıp düzeltin.





  
« Son Düzenleme: 18 Ekim 2009 - 14:12:26 Gönderen: aif.dvn » Logged
aysn.dvn
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 3
Offline Offline

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2045



« Yanıtla #3 : 18 Ekim 2009 - 14:14:28 »

                                               KUVVETLENDİRME EGZERSİZLERİ (3)
14- Ayak bileklerinizi yukarı aşağı ve yanlara doğru hareket ettirin.

15- Ayak parmaklarınızı kıvırın açın.

16- Sırtüstü eller göğüste çaprazlanmış pozisyondan başlayın, baş ve gövdenizi yataktan kaldırın

17- Bisiklet çevirin.

18. Bacaklarınızdan birini kaldırırken diğerini indirin.

19- Bacaklarınızı sağa, sola çevirin.









« Son Düzenleme: 18 Ekim 2009 - 14:23:11 Gönderen: aif.dvn » Logged
aysn.dvn
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 3
Offline Offline

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2045



« Yanıtla #4 : 18 Ekim 2009 - 14:24:21 »

                                          KUVVETLENDİRME EGZERSİZLERİ (4)

20- Eller arkada kenetliyken yukarı doğru kaldırın

21- Kollar öne uzatılmışken, yukarı kaldırın. (Aynı zamanda gövde de yataktan kaldırılabilir.)
« Son Düzenleme: 18 Ekim 2009 - 14:26:40 Gönderen: aif.dvn » Logged
aysn.dvn
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 3
Offline Offline

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2045



« Yanıtla #5 : 18 Ekim 2009 - 14:28:03 »

                                        
                                         MET EGZERSİZLERİ
1- Kalçanızı yukarı kaldırarak köprü kurun.

2- Eller ve dizler üzerinde dururken kol ve bacaklarınızı kaldırın

3- Dizlerinizin üzerinde dengede durmaya çalışın. Daha sonra dizler üzerinde oturup kalkma yapın ve dizlerinizin üzerinde yürüyün.

4- Tek diz üzerinde dengede durmaya çalışın.



« Son Düzenleme: 18 Ekim 2009 - 14:31:41 Gönderen: aif.dvn » Logged
aysn.dvn
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 3
Offline Offline

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2045



« Yanıtla #6 : 18 Ekim 2009 - 14:33:07 »

                                 SOLUNUM EGZERSİZLERİ
1- Bu egzersizde elimizi karnımızın üzerine koyuyoruz. Burnumuzdan derince nefes alıyoruz. Nefesimizi elimizin altına yani karnımıza alıyoruz. Daha sonra ağzımızdan üfleyerek veriyoruz. Bu esnada dikkat etmemiz gereken şey, nefesimizi karnımıza doğru alarak, göğsümüzü mümkün olduğunca az şişirmek.
2- Diğer egzersizde elimizi göğsümüzün üzerine koyuyoruz. Bu defa yapmamız gereken, karnımızı şişirmeden nefesimizi göğsümüze doğru almak.
3- Bu egzersizde ise eller kaburgaların bitiminde; nefesimizi bu bölgeye alıyoruz.


« Son Düzenleme: 18 Ekim 2009 - 14:45:54 Gönderen: aif.dvn » Logged
aysn.dvn
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 3
Offline Offline

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2045



« Yanıtla #7 : 18 Ekim 2009 - 14:46:37 »

                                         DENGE EGZERSİZLERİ


1- Ayaklar birbirine tamamen bitişikken ayakta durmaya çalışıyoruz. Aynı egzersizi gözleri kapatarak yapıyoruz.


2- Ellerinizle destek almadan bir bacağınızı kaldırarak tek ayak üzerinde durmaya çalışıyoruz.


3- Tek ayak üzerinde dururken, başı sağa ve sola çeviriyoruz.


4- Bir ayak diğerinin önünde (topuk - parmak ucu) ayakta durmaya çalışıyoruz.


5- Aynı egzersizi gözler kapalı yapıyoruz.


6- Gözler bir hedefte odaklanmışken, başı sağa ve sola çeviriyoruz.


7- Gözler bir hedefte odaklanmışken, başı yukarı ve aşağı hareket ettiriyoruz.


8- Yürürken başı yavaşça sağa ve sola döndürüyoruz (10 adım yürüme).


9- Yürürken başı yavaşça yukarı aşağı hareket ettiriyoruz (10 adım yürüme).


10- Elinizde tuttuğunuz bir nesneye gözlerinizi odaklayın, daha sonra bu nesneyi hareket ettirin. Başınız sabit dururken gözlerinizle nesneyi takip edin.
Logged
iris
Ziyaretçi
« Yanıtla #8 : 18 Ekim 2009 - 19:36:29 »

Aysun verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.Sağlık ve sevgiyle kalman dileğiyle
Logged
okyanus
Üye
*

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 21



« Yanıtla #9 : 21 Şubat 2010 - 22:21:15 »

Aysun süpersin teşekkürler
Logged
yilmaz
Aktif Üye
***

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 159



« Yanıtla #10 : 23 Şubat 2010 - 15:29:06 »

Sagolasin Hazan
Logged
hapsetme
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1214



« Yanıtla #11 : 27 Mart 2010 - 23:09:11 »

elien sağlık aysun ...
Logged

Mslidostlar facebook
deniz0101
Asil Üye
*****

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1900


« Yanıtla #12 : 24 Nisan 2010 - 00:59:24 »

çok teşekkürler verdigin biler için
Logged
seymenaga1905
Kadrolu Üye
****

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 339



« Yanıtla #13 : 08 Ekim 2014 - 01:13:56 »

Aysun verdigin bilgiler icin gercekten tesekkurler.
Logged

Yaşam, öylesine çok katmanlı bir yapıya sahip ki; aynı anda yaşanan sayısız duygu, düşünce, davranış iç içe, yan yana: Acı ile tatlı, sevgi ile nefret, savaş ile barış, iyi ile kötü, güzel ile çirkin...
Atil
Üye
*

Teşekkür Sayısı 0
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 32



« Yanıtla #14 : 07 Ocak 2015 - 21:13:16 »

Tesekkurler oncelikle verdiginiz belden altta kalan bolgeler icin yapilan egzersizlerde sol bacagimi yerden 45derecelik aciyla kaldirdigim zaman bacagima sanci giriyor ayni islemi sag bacagimla yaptigimda 0derece ile duran sol bacagimi etkileyen bi hafif sanci sol bacagimda olusuyor. Ayaga kalktigim zaman ise bacaklarimdaki gucsuzluk kendini hissettiriyor.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

eXTReMe Tracker
|Ana Sayfa| Sitemap | Arşiv | Wap | Wap2 | Wap Forum | XML | Rss
MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!


09 Haziran 2022 - 21:33:05